Reisinformatie en updates
Laatst bijgewerkt: 1 maart 2023
Het coronavirus is in een bepaalde hoedanigheid in vrijwel elk land aanwezig. Dit heeft geleid tot wereldwijde sluitingen van grenzen en luchthavens waarbij op verschillende plaatsen in de wereld momenteel een geleidelijke heropening plaatsvindt. We hebben een toegewijd team van veiligheids-, beveiligings-, reis- en klantenservice-experts die deze veranderingen voortdurend in de gaten houden en ervoor zorgen dat onze klanten op de hoogte zijn. In de eerste fase van de uitbraak van het coronavirus hebben we onmiddellijk contact opgenomen met al onze klanten om zo hun veilige terugkeer naar huis binnen een week na hun oorspronkelijke terugkomstdatum te realiseren.
Voor klanten die geïnteresseerd zijn in het boeken van een reis maar niet zeker weten hoe ze verder moeten gaan vanwege de huidige situatie,biedt Tourlane het volgende aan om zorgeloos te kunnen beslissen tijdens het boekings- en planningsproces:
Kosteloos annuleren met volledige terugbetaling; van toepassing op nieuwe boekingen tot 1 maart 2023.
Meer flexibiliteit
24 uur per dag, 7 dagen per week, klaar om te helpen in geval van nood.
Voor nieuwe boekingen die worden afgesloten tussen 1 juli 2022 en 31 maart 2023, kunt u uw volledige Tourlane (activiteiten, hotels, tours) kosteloos annuleren tot 60 dagen voor vertrek en krijgt u het volledige bedrag terug*. Vluchten kunnen niet worden opgenomen in deze garantie, aangezien de annuleringsvoorwaarden van de vlucht worden bepaald door de luchtvaartmaatschappij en het soort tarief dat u kiest. Om flexibel te blijven raden wij u aan een flexibel tarief te kiezen bij het boeken van uw vlucht. Lees meer over de annulerings-en omboekvoorwaarden.
*Om van deze service gebruik te kunnen maken, moeten alle reizigers ouder dan 12 jaar een bewijs van 2G (volledige vaccinatie of herstel) overleggen dat geldig is op het moment van reizen.
Let op: voor boekingen die gemaakt zijn tussen 10 mei 2020 en 30 juni 2022 kunt u uw Tourlane tot 30 dagen voor vertrek kosteloos omboeken (activiteiten, hotels, tours).
Blijf flexibel tot kort voor vertrek dankzij onze nieuwe omboekingsservice. Voor nieuwe boekingen die worden afgesloten tussen 1 juli 2022 en 31 maart 2023, kunt u uw Tourlane (activiteiten, hotels, tours) kosteloos omboeken tot 60 dagen voor uw vertrek (onder voorbehoud van beschikbaarheid). U kunt dit slechts één keer doen en dient ons hiervan 60 dagen voor uw geplande vertrek op de hoogte te stellen. Eventuele extra kosten als gevolg van wijzigingen in uw planning of upgrades, zoals hogere kosten gedurende het hoogseizoen of upgrades van uw accommodatie, zijn nog steeds van toepassing. Om echt flexibel te blijven, raden wij u aan om bij het boeken van uw vlucht een flexibel tarief te kiezen.
Let op: voor boekingen die gemaakt zijn tussen 10 mei 2020 en 30 juni 2022 kunt u uw Tourlane tot 30 dagen voor vertrek kosteloos omboeken (activiteiten, hotels, tours).
Reizen naar Botswana, Alaska en Tourlane groepsreizen zijn uitgesloten. Alle nieuwe boekingen zijn onderhevig aan 20% niet-restitueerbare annuleringskosten op het moment van boeking. Reizen kunnen wel kosteloos worden omgeboekt tot 60 dagen voor vertrek. Voor omboekingen tussen 60-30 dagen voor vertrek brengen wij 20% in rekening. Daarna zijn de reguliere annuleringskosten van toepassing.
Dit geldt niet voor groepsreizen die niet door Tourlane maar door externe aanbieders worden uitgevoerd. Hier gelden de voorwaarden van de betreffende aanbieder.
1. Een activiteit of evenement dat u bij ons heeft geboekt, wordt geannuleerd vanwege het coronavirus.
Onze lokale partners coördineren de alternatieven met u, afhankelijk van de capaciteit en de beschikbaarheid.
2. Een coronavirus-gerelateerde gebeurtenis vereist dat uw reis wordt ingekort.
Wij zullen u helpen om uw reisschema's aan te passen aan uw wensen.
3. Een regionale of landelijke sluiting als gevolg van het coronavirus heeft gevolgen voor uw verdere reis.
Wij zullen u helpen om uw reisschema's aan te passen aan uw wensen. Als u niet kunt terugkeren op uw verwachte terugreisdatum, zorgt Tourlane voor maximaal drie dagen gratis accommodatie.
4. U maakt zich zorgen over de hygiëne of de veiligheid tijdens uw reis
We hebben hoge veiligheidsnormen, inclusief hygiëne-eisen, voor al onze lokale partners. Deze zijn sinds begin 2019 opgenomen in onze partnercontracten. Sinds de start van het coronavirus hebben we die normen aangescherpt, de lokale hygiëneprotocollen herzien en hebben we het wijzigen van de schoonmaakprotocollen aangemoedigd zodat klanten het proces kunnen volgen (bijvoorbeeld bij aankomst, om te zien hoe de huurauto wordt schoongemaakt). Als u extra wensen of zorgen heeft, zullen we ons uiterste best doen om die tegemoet te komen.
5. U bent gebonden aan quarantaine tijdens uw reis
Wij zullen u ondersteunen bij het vinden van beschikbare accommodatie voor de duur van de quarantaineperiode, het annuleren van uw verdere plannen en het maken van noodzakelijke vluchtwijzigingen indien wij u hebben geholpen met uw vluchtaankoop. Zelfs als we u niet geholpen hebben met de aankoop van uw vlucht, kunnen we proberen te helpen maar in onze ervaring kunnen luchtvaartmaatschappijen hier erg kieskeurig over zijn. Bij de vluchtwijzigingen kan de luchtvaartmaatschappij een wijzigingsvergoeding en/of een tariefverschil in rekening brengen. Wij zullen ons best doen om namens u te onderhandelen; onze ervaring is dat dit afhankelijk is van de luchtvaartmaatschappij, het type ticket dat u heeft gekocht en de timing van de wijziging.
6. U krijgt het coronavirus tijdens uw reis
Uw reisverzekeraar zou u moeten helpen met de gezondheidsaspecten van deze gebeurtenis. Wij zullen u ondersteunen bij het vinden van een beschikbare accommodatie voor u en, indien nodig, voor uw reisgenoten. Verder zullen wij u bijstaan bij het annuleren van uw verdere plannen en het maken van de nodige vluchtwijzigingen als we u hebben geholpen met uw vluchtaankoop.
7. Staat uw bezorgdheid hier niet vermeld?
Deel het direct met uw persoonlijke reisexpert of mail ons op service@tourlane.com.
Veel landen hebben verschillende manieren om te reageren op en eisen te stellen aan het coronavirus. Dit verandert voortdurend en daarom raden wij het volgende aan voor elke bestemming:
Neem uw eigen herbruikbare masker mee. Het is misschien geen vereiste voor uw bestemming, luchtvaartmaatschappij of luchthaven, maar het is mogelijk dat het er een wordt.
Neem een paar kleine flesjes handreiniger en pakjes met ontsmettingsdoekjes mee. Deze zijn handig om te hebben voor op (door)reis in het onwaarschijnlijke geval dat u niet in staat bent om uw handen te wassen voor het eten. Als u in het vliegtuig handdesinfecterende middelen meeneemt mag de fles niet groter zijn dan 100 ml vanwege de veiligheidsbeperkingen op de luchthaven.
Neem een paar energierepen mee in het vliegtuig. De service en de snacks in het vliegtuig kunnen aanzienlijk worden verminderd.
Kies een stoel aan het raam, weg van de badkamers in het vliegtuig. Het is de veiligste plaats in een vliegtuig om de kans op ziekte te verkleinen.
Als u symptomen van het coronavirus heeft voordat u op reis gaat, raadpleeg dan onmiddellijk uw arts.
Controleer de website van de rijksoverheid regelmatig en meld u aan voor eventuele updates met betrekking tot uw bestemming.
Reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken
World Health Organization (WHO)
Omboekingsbeleid
Boek met vertrouwen
Maak gebruik van ons flexibele omboekingsbeleid en annuleer kosteloos met geld-terug-garantie.